Skip to main content

Работилница за Задоцнет говорно-јазичен развој

На наше големо задоволство, оваа сабота, на 24 јули 2021 година, се одржа ,,Работилница за Задоцнет говорно-јазичен развој'.

Работилницaта беше во организација на Фондација Митра Толупова и ГАСПАР - центар за психичко здравје, а истата се одржа во просториите на ГАСПАР центар. Како би ги испочитувале сите превентивни мерки за корона вирусот, сите учесници ги поделивме во три групи по 4 учесника, со што одржавме три работилници за Задоцнет говорно-јазичен развој.

Задоцнувањата во говорно - јазичниот развој кај децата се се почеста состојба, која бара рана дијагностика, рана превенција и ран третман. Не е доволно само јавно да се говори за проблемот, туку и за тоа каков е третманот и превенцијата, односно решението на проблемот. За таа цел, на работилницата ги обработивме следните теми:

● Зошто децата доцнат во говорно - јазичниот развој?
● Какви видови развојни нарушувања на говорот и јазикот постојат?
● Кога е време да се побара стручна помош и каде истата да се побара?
● Дијагностика и третман на говорно- јазичните нарушувања
● Превенција на говорно- јазичните нарушувања

● Приказ на случаеви на лица со задоцнет говорно-јазичен развој
● Психолошки профил и нарушувања кај децата со говорно-јазични нарушувања
● Психолошка поддршка на семејствата каде има дете со говорно-јазични нарушувања.

Водачи на работилниците беа:
✔️ мр. Фики Гаспар, психолог
✔️ спец.кл.лог. Бојан Богдановски, клинички логопед - специјалист

👉 Работилницата беше наменета за родители на деца со задоцнување во говорно-јазичниот развој, студенти по логопедија, дефектологија, психологија, како и за сите оние кои сакаат да слушнат и научат нешто повеќе на оваа тема.

👉 На наше големо задоволство сите присутни беа вклучени во дискусиите, што ни потврди дека интересот за задоцнувањата во говорно-јазичниот развој е навистина голем.

👉 По завршувањето на работилниците сите присутни добија материјали од работилницата и Благодарница за учество, а потоа имаше и мал коктел.

👉 По завршување на работилницата секој присутен, со предност на родителите, имаше можност за бесплатна консултација со логопед и психолог.

Ви благодариме за интересот и присуството! За цел си даваме во иднина да организираме што повеќе и што подобри работилници, како би биле најголема поддршка за родителите на деца со развојни потешкотии, а со колегите би оствариле размена на знаења.

Да ја издигнеме логопедијата во нашата земја на највисоко ниво!






















Пишува:
spec.spl. Бојан Богдановски, клинички логопед - специјалист
e-mail: slp.bojan@gmail.com
Instagram: @slp.bojan










Comments

Popular posts from this blog

Развој на изговорот на гласовите

И склучително важно е децата уште од најрана возраст, уште во прелингвалниот период, да се стимулираат на тој начин што родителите ќе им пеат со сопствениот глас песнички со најразлична мелодија и интонација на мајчин јазик, ќе им зборуваат чисто и правилно како да зборуваат со возрасен човек додека остваруваат контакт со очи, ќе ги запознаваат со најразлични звуци од околината, нема да зборуваат на т.н. ,,бебешки” јазик со децата, нема да ги изложуваат своите деца на модерна технологија, што е исклучително штетно за нивниот целокупен развој. Кај секој поединец уште во најраната возраст постои природна предиспозиција за усвојување на говорот и јазикот, освен ако не станува збор за некое развојно нарушување кое го запира развојот на аудитивната перцепција и дискриминација, односно го запира и/или оштетува говорно - јазичниот развој. Доколку постои адекватен развој, се очекува редоследно детето: 1. Преку плачот да биде стимулирано да ги усвои самогласките. Да го перцепир...

Кога треба да се посомневаме во развојот на нашето дете?

Секој млад родител, особено во ова време, стравува за тоа дали неговото дете се развива добро. Честопати родителите прво се консултираат со нивните пријатели или роднини, за тоа дали е се во ред со нивното дете, и дали треба да побараат стручна помош или нема потреба од истото. Во овој текст, зборуваме за нарушувања и потешкотии кои укажуваат на тоа дека нешто не е во ред во развојот на детето и постои потреба од преглед од стручно лице. Тука се вбројуваат: Неорганизираност и нарушување на моториката Хипотонија, пареза, парализа, недостаток на рамнотежа, потешкотии во одењето, трчањето и скокањето, потешкотии во латерализацијата, недостаток на визио-моторна координација (координација око-рака), неорганизираност на моториката на прстите, потешкотии во моториката во мирување, норганизирана координација на горните, долните или на горните и на долните екстремитети, потешкотии во изведувањето на налози, неорганизираност на мускулатурата на лицето, неправилно држење на моливот, друго.  Н...

Фази на типичен развој

Иако секое дете има свој индивидуален развој, кој може во одредена мера временски да биде поразличен од развојот на друго дете, сепак се водиме според фазите на типичниот развој, каде секое отстапување од истите треба да биде разгледано и проценето од страна на стручно лице. 0 - 3 месеци При кревање на детето во раце тоа успева самостојно да ја држи исправено својата глава, успева да ја подигне својата глава додека лежи на стомак, се обидува да го подигне својот труп во лежечка положба на стомак, така што се потпира на подлактиците, додека лежи на грб симетрично ги движи нозете и во истите гледа, може да ги доближи рацете една до друга, започнува да го развива фатот, односно ја отвора и затвора дланката, може да фати бебешка играчка со раката, но за истата да покаже краток интерес, односно брзо да ја фрли, остварува контакт со очи, со поглед ги следи движењата во негова близина, реагира на звуците од блиската околина, ги продуцира вокалите, покажува променлива интонација за време на пл...