Skip to main content

Промоција на ,,Прирачник за логомоторика, фина и груба моторика"

На ден 13.11.2021 во Кинотека на Република Северна Македонија се оддржа промоција на стручниот труд ,,Прирачник за логомоторика, фина и груба моторика" чии автори се Бојан Богдановски (клинички логопед-специјалист), Викторија Сиљаноска (клинички логопед - специјалист) и Стојанка Коцева, дипломиран дефектолог.


Прирачникот за логомоторика, фина и груба моторика е прво стручно дело од овој тип од областа на логопедијата и дефектологијата (специјалната едукација и рехабилитација) во нашата држава, Република Северна Македонија.



Прирачникот е наменет за:
– Деца со типичен и специфичен развој;
– Родители;
– За возрасни со потешкотии во моториката и говорот;
– За студенти по логопедија и специјална едукација и рехабилитација;
– За стручни лица – логопеди, специјални едукатори и рехабилитатори, психолози,
педагози, воспитувачи…


Прирачникот е составен од три поглавја:
I Логомоторика
II Фина моторика
III Груба моторика
Покрај описите како да се изведуваат вежбите и зошто истите се важни, во прирачникот е претставен сликовит приказ како истите вежби правилно да се изведуваат.


Рецензенти на прирачникот се проф.д-р Гордана Ки
тева Тренчевска (невропсихијатар), спец.Марија Стефановска (клинички логопед-специјалист) и Татјана Митковска (специјален едукатор и рехабилитатор). На промоцијата покрај авторите и рецензентите, излегување имаше и
проф.д-р Велибор Тасиќ.


Места каде може да се набави прирачникот:
- Студентски сервис, Филозофски факултет-Скопје, Институт за специјална едукација и рехабилитација;
- ГАСПАР - центар за психофизичко здравје;
- Тимот А - центар за рана интервенција и стимулација на деца и возрасни;













Instagram:
@slp.bojan
e-mail: slp.bojan@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Кога треба да се посомневаме во развојот на нашето дете?

Секој млад родител, особено во ова време, стравува за тоа дали неговото дете се развива добро. Честопати родителите прво се консултираат со нивните пријатели или роднини, за тоа дали е се во ред со нивното дете, и дали треба да побараат стручна помош или нема потреба од истото. Во овој текст, зборуваме за нарушувања и потешкотии кои укажуваат на тоа дека нешто не е во ред во развојот на детето и постои потреба од преглед од стручно лице. Тука се вбројуваат: Неорганизираност и нарушување на моториката Хипотонија, пареза, парализа, недостаток на рамнотежа, потешкотии во одењето, трчањето и скокањето, потешкотии во латерализацијата, недостаток на визио-моторна координација (координација око-рака), неорганизираност на моториката на прстите, потешкотии во моториката во мирување, норганизирана координација на горните, долните или на горните и на долните екстремитети, потешкотии во изведувањето на налози, неорганизираност на мускулатурата на лицето, неправилно држење на моливот, друго.  Н...

Развој на изговорот на гласовите

И склучително важно е децата уште од најрана возраст, уште во прелингвалниот период, да се стимулираат на тој начин што родителите ќе им пеат со сопствениот глас песнички со најразлична мелодија и интонација на мајчин јазик, ќе им зборуваат чисто и правилно како да зборуваат со возрасен човек додека остваруваат контакт со очи, ќе ги запознаваат со најразлични звуци од околината, нема да зборуваат на т.н. ,,бебешки” јазик со децата, нема да ги изложуваат своите деца на модерна технологија, што е исклучително штетно за нивниот целокупен развој. Кај секој поединец уште во најраната возраст постои природна предиспозиција за усвојување на говорот и јазикот, освен ако не станува збор за некое развојно нарушување кое го запира развојот на аудитивната перцепција и дискриминација, односно го запира и/или оштетува говорно - јазичниот развој. Доколку постои адекватен развој, се очекува редоследно детето: 1. Преку плачот да биде стимулирано да ги усвои самогласките. Да го перцепир...

Процена на манипулативната вештина на рацете и диференцираност на моторика на прсти кај деца со аутизам

Процена на манипулативната вештина на рацете и диференцираност на моторика на прсти кај деца со аутизам Извадок Вовед : Живееме во време кога развојните нарушувања претставуваат состојби кои се се позачестени и кои бараат се поадекватен, поефективен и стручен третман. АСН претставува група на первазивни развојни нарушувања, проследен со нарушувања во социјалните интеракции, вербалната и невербалната комуникација и со стереотипни и репетативни облици на однесување. Процената на манипулативната вештина на рацете и диференцираноста на прстите кај децата со АСН е од особено значење, затоа што тие се во тесна поврзаност со говорно - јазичниот, емоционалниот и интелектуалниот развој на детето, а истите, честопати се нарушени или недоволно развиени кај овие лица. Главна цел на студијата е да се добијат податоци за манипулативната вештина на рацете и диференцираноста на моториката на прсти кај деца со АСН кои живеат на подрачјето на Република Северна Македонија, односно живеат или ...